Esse est percipi

January 22, 2025
Sverige, filosofi, PR

Kommentar af Asbjørn Riis-Søndergaard

”Esse est percipi” – At være er at blive opfattet. En kongstanke i filosofien, som meget vel kunne være motto for vores kommunikationstilgang i Goodrel.

Public Relations handler om meget mere end synlighed. Det er en kunst at kommunikere med så stor gennemslagskraft, at omverdenen lytter og engagerer sig.

Det handler om at skabe resonans mellem det, en virksomhed står for, og den opfattelse, som omverdenen efterlades med.

Men vi må ikke glemme den vigtige tilføjelse til George Berkeleys filosofiske udsagn: ”..og at opfatte.”
For PR er ikke en ensidig proces. Det er en kontinuerlig dialog mellem ledelsen, brandet og dets omgivelser, en dynamik, der konstant udvikler sig i takt med samfundets forandringer og mediernes skiftende landskab.

Der er mange gode grunde til at overveje en PR-indsats i 2025. Lidt lommefilosofi herfra er nok næppe én af dem.
Men de konkrete resultater, der opstår, når man får gennemslagskraft på de rette platforme, og aktivt arbejder på at opbygge et stærkt, autentisk omdømme, er derimod noget, der kan gøre en markant forskel for hele energien i virksomheden.

Ready to tell your story?
We bring expertise, network and knowledge to create top performance PR-results.
start the Conversation